Työkokemus

 
Elomatic on suunnittelutoimisto, joka suunnittelee ratkaisuja, jotka lisäävät ihmisten ja ympäristön hyvinvointia. Osaamista löytyy niin prosessi- ja energiateollisuudesta, kone- ja laitesuunnittelusta, meriteollisuudesta kuin lääketeollisuudestakin. Autamme myös päivittäisten toimintojen digitalisoinnissa ja uusien tietovirtojen luomisessa. Kehitämme uusia toimintamalleja, palveluita ja liiketoimintaa ketterästi ja luotettavasti.
 
Business Designer, Digital Transformation, 5/2024 - 

Elomaticin uusi Digital Transformation -organisaatio luo arvoa digitaalisten ratkaisujen avulla. Business Development-tiimissä keskitymme arvioimaan ja toteuttamaan digitaalisia liiketoimintastrategioita, jotka edistävät kasvua, tehostavat toimintaa ja parantavat asiakaskokemusta. Edistämme muutosta suunnittelemalla ja optimoimalla prosesseja ja lisäämme digitaalisen näkökulman ja uudenlaiset toimintatavat perinteiseen projektitoimintaan. 

Työtehtäväni:
  • Hyödynnän muotoiluajattelun ja palvelumuotoilun työkaluja ja -menetelmiä liiketoiminnan kehittämisessä ja liiketoimintaongelmien ratkaisussa. Liiketoiminnan muotoilu yhdistää luovan ongelmanratkaisun, kehityskulttuurin ja strategisten liiketoimintamahdollisuuksien arvioinnin.
  • Digitaalisen liiketoiminnan kehittäminen. Asiakkaiden ongelmien ja tarpeiden arvioiminen liiketoimintanäkökulmasta ja samalla asiakaskokemuksen huomioiminen liiketoimintamallin kehityksessä. Liiketoiminnan haasteiden ratkaiseminen uudenlaisilla tavoilla ja muutoksen edistäminen koko organisaatiossa. Edistän poikkitieteellistä ja ihmisiä yhdistävää liiketoiminnan kehittämistä tuomalla muotoiluajattelu päätöksentekoon.
  • Palvelumuotoilu ja tuotteistaminen. Muotoiluajattelun tuominen liiketoimintaperiaatteiden rinnalle ja tiekarttojen kehittäminen uusille liiketoimintamalleille. Työpajojen johtaminen ideoinnin ja luovan ajattelun parantamiseksi. Perinteisten toimintamallien välttäminen tuomalla mukaan uusia näkökulmia ja ajattelutapoja. Tiimin jäsenten sparraaminen kohti muotoilun ajattelutapoja organisaation osaamisen lisäämiseksi.
  • Prosessien optimointi ja toimintatapojen jatkuva parantaminen. Yrityksen kilpailukykyvyn parantaminen liiketoimintamuotoilun avulla. Prosessien kriittisten kohtien löytäminen. 
  • Yhteistyö ja viestintä erilaisten sidosryhmien kanssa sekä sisäisesti että ulkoisesti. Dokumentoinnin ja viestinnan kehittäminen selkeäksi, avoimeksi ja hyödylliseksi kaikille. Yhteistyön lisääminen eri toimintojen välillä huomioiden monimuotoisuus.
Customer Success Specialist, 5/2023 - 4/2024
Työtehtäviini Process & Energy -liiketoimintayksikön kehitystiimissä kuuluu uusien palvelutuotteiden suunnittelu ja tuotteistaminen.
  • Liiketoimintamahdollisuuksien selvittäminen kehitystiimin tukena
  • Palvelutuotteiden suunnittelu, kehittäminen, muotoilu, tuotteistaminen ja testaus
  • Sisäisen kehityksen ja koulutuskokonaisuuden muotoilu ja viestinnän suunnittelu
  • Asiakashaastattelut ja esitysmateriaalit
Referenssit:
Palvelun kehittäminen softa-tuotteen ympärille. Pilottiasiakkaana kemian teollisuuden yritys.

 

HUMM OY    (4/2022 - 2/2023)
Ent. Finnchat Oy
 
Humm (ent. Finnchat) on laadukkaan, monikanavaisen asiakaspalvelun ulkoistettu tarjoaja. Palvelukokonaisuus sisältää mm. chat-palvelut, automaatiopalvelut ja suunnittelukokonaisuudet. Saman katon alta myös myynnin alkupään palvelut (ent. Northbound).
 
Digital Engagement Specialist
Työtehtäväni:
  • Viestintä- ja vuorovaikutusasiantuntija automaatiotiimissä eli toimin palveluautomaatioiden asiantuntijana ja operatiivisena toteuttajana
  • Yli kymmenen päämiehen palveluautomaatioista ja niiden sisällöistä vastaaminen ja niiden kehittäminen dataan perustuen.
  • Viestintä- ja asiakaspalvelukokonaisuuksien kehittäminen, muotoilu, toteutus ja dataperusteinen optimointi mm. verkkokaupoille ja muille asiakaspalvelua verkossa tarjoaville toimijoille.
  • Erilaisten päämiesten asiakaspalvelukokonaisuuden auditointi, vuorovaikutuspisteiden määrittely, kehityssuunnitelman luominen, suunnitelman mukainen sisällöntuotanto, teknologian määrittelyt, raportoinnin suunnittelu ja kokonaisuuden implementointi. Kokonaisuuden seuranta ja analysointi datamallin avulla. Analysoinnin perusteella jatkokehittäminen.
  • Tuote- ja prosessikehitys palvelutarjooman parissa
  • Asiakastapaamiset, joissa haetaan keinoja onnistua vielä paremmin
Referenssit:

Päämiehen verkkokaupan asiakaspalvelun kehittäminen (fi/swe): Asiakasviestinnän siirtäminen pääosin verkossa tapahtuvaksi puhelimen sijaan. Turhan asiakaspalvelukysynnän vähentäminen ennakoimalla ja painopisteen siirtäminen myynnin tukemiseen. Tuloksena asiakastyytyväisyyden ja työntekijäkokemuksen paraneminen sekä asiakaspalvelun kustannusten lasku.

Tuote- ja prosessikehitys: Asiakasprojektin läpiviennin ja sisäisen käyttöönottoprosessin rakentaminen ja kehittäminen Landbot-tuotteen ympärille sekä yhdessä muun tiimin kanssa Intercom-tuotteen ympärille. Tuloksena tuotteen myynnin helpottuminen sekä tehokas käyttöönottoprosessi.

 
NA AVA GROUP OY  (9/2015 - 4/2022)
ent. Naturvention Oy
 
Naava valmistaa sisäilmaa parantavia älyviherseiniä yhdistämällä luonnon ja teknologian.
 
Service Operative Manager & Technical Support Specialist, 2020 - 2022
Työtehtäviä osana sekä Service- että Operations-tiimiä ja päivät sisälsivät vaihtelevan setin erilaisia työtehtäviä, joiden perimmäinen tarkoitus oli sujuvampi työnteko tiimeissä, tehokkuuden lisääminen, työn mielekkyyden lisääminen sekä asiakaskokemuksen parantaminen.
  • Service-tiimin Jyväskylän yksikön operatiivinen vetäminen ja toimintavalmiuden ylläpitäminen, huoltotiimin päivittäisen toiminnan koordinointi ja suunnittelu.
  • Huoltopalvelutoiminnan tulosten ja laadun kehittäminen
  • Service-tiimiesimiehen tuuraus
  • Tekninen tuki sisäisesti: tukitarpeiden seuranta, analysointi, raportointi ja kehittäminen
  • Datan ja automatiikan analysointi
  • Asiakaspalvelusta vastaaminen Suomessa ja globaalisti (B2B, B2C, partnerit...)
  • Asiakasviestintä ja viestintäsisällön suunnittelu
  • ERP-käyttöönottoprojekti: tikettijärjestelmän kehittäminen ja käyttö huollon palvelupyyntöjen seurannassa ja järjestelmän kehittämisessä. Raportointi ja sen kehittäminen.
  • Naava App sovelluskehitysprojekti: käytettävyyden arviointi, suunnittelu ja jatkuva kehittäminen. Tikettijärjestelmän ja sovelluksen välisen toiminnan kehittäminen
  • Tiimien välisen yhteistyön kehittäminen
  • Sisäisten koulutusten suunnittelu ja toteutus
Työsuojelutoimikunnan jäsen alkaen 1/2017
Työsuojeluvaltuutettu 5/2018 - 12/2018 ja 1/2021 - 4/2022
Työhyvinvointiin- ja turvallisuuteen liittyvien projektien eteenpäin vieminen.
 
Service Coordinator, 2019-2020
Huoltotiimin päivittäisen toiminnan suunnittelu.
 
Huoltohenkilö, 2016-2019
Älyviherseinien huoltoon liittyvät tehtävät ja asiakaspalvelu ympäri Suomea.
 
Tuotantotyöntekijä, 2015
Kasvien käsittely ja älyviherseinien valmistus.
 
Referenssit:

Huoltopalvelun kehittäminen ja asiakaspalvelukokonaisuuden muotoilu: Huoltotoiminnan vakiointi ja ennustettavuuden parantaminen. Asiakaspalvelun laadun ja toiminnan vakiointi systemaattisen viestintäohjeistuksen avulla. Uusien asiakkaiden asiakasviestinnän kehittäminen. Tuloksena asiakastyytyväisyys, työntekijäkokemus, laatu ja tehokkuus paranivat.

Sisäisen teknisen tuen kehittäminen: Toiminnan vakiointi ja laadun kehittäminen systemaattisen viestintäohjeistuksen avulla. Tikettijärjestelmän kehittäminen yhdessä muun kehitystiimin kanssa. Tuloksena työntekijäkokemus, laatu ja tehokkuus paranivat ja toiminta oli raportoitavissa.

 

S-RYHMÄ, KESKIMAA OSK, MESTARIN HERKKU (2012 - 2015)

Myyjä/asiakaspalvelija

  • Itsenäinen työskentely palvelulinjastolla (kala, liha, leikkele, valmisruoka) sisältäen asiakaspalvelua ja lihan sekä kalan käsittelyä
  • Työskentely PikAteria-lounaskahvilassa
  • Hyllytys myymälässä
  • 4/2012 - 1/2014, 4/2014 - 9/2014, 11/2014 - 8/2015
 

PEURUNKA OY (2014)

Peurunka on yksi Suomen monipuolisimmista lomakohteista. Spa Resort Peurunka tarjoaa kylpylän, ravintoloita, tapahtumia, liikunta- ja aktiviteettimahdollisuuksia sekä erilaisia majoitusvaihtoehtoja. Tämä tekee siitä ihanteellisen paikan monipuoliseen vapaa-ajan viettoon, viihde- ja yritystapahtumien järjestämiseen sekä kuntoutuspalveluiden tarjoamiseen.

Myyntineuvottelija, harjoittelu

  • Työtehtäviin kuului yhteydenpito asiakkaisiin, uusien asiakkaiden hankinta, asiakaspalvelu puhelimitse ja sähköpostitse sekä tarjousten teko yksityishenkilöille ja yrityksille.
  • Työhön sisältyi myös itsenäistä työskentelyä Peurungan Puodissa myynnin (myös Veikkaus), asiakaspalvelun, hyllytyksen ja järjestyksen ylläpidon parissa. Puodin hoitajan tehtäviin kuului itsenäinen Puodin avaaminen, kassan valmistelu, tuotteiden esillepano, myynti ja Puodin sulku.
  • 13.1. - 23.3.2014
 
 
 

LIDL SUOMI KY, Laukaan jakelukeskus (2009 - 2012)

Varastotyöntekijä

  • Työtehtäviin kuului tilattujen tavaroiden käsittely, pakkaus ja lähetys
  • 5/2009 - 6/2012

Koulutus                            

Tuotepäällikkö-valmennus
  • Ratekoulutus, Tuotepäällikön pelastuspakkaus
  • 4/2024
  • Valmennuksessa käsiteltyjä aiheita: tuotepäällikön tehtävät, palveluiden tuotteistaminen ja tuotteistusprojektin läpivienti
 
Projektipäällikkö-koulutus, yrityksen sisäinen
  • Elomatic Project Academy
  • 4/2024
  • Koulutuksessa käytiin läpi projektinhoito ja työkalut, projektin vaiheet, kaupalliset asiat ja kannattavuus, reklamaatiot.
 
Johdatus palvelumuotoiluun -kurssi 2 op/ Avoin yliopisto
  • Lapin yliopisto
  • 7/2022
  • Kahden opintopisteen MOOC (Massive Open Online Course) palvelumuotoilun peruskäsitteistä ja toimintatavoista. MOOC on toteutettu osana Palvelumuotoilun monialainen maisteriohjelma PAMA -hanketta (ESR, Pohjois-Pohjanmaan ELY)
  • Kurssin aikana käytiin läpi yleiskuvaa palvelumuotoilusta, mistä se koostuu, millainen sen prosessi ja käytännön työ on sekä sen sovellusmahdollisuuksista erilaisissa organisaatioympäristöissä.
 
MBA / YAMK Tradenomi, Liiketalouden alan koulutus, uudistava johtaminen
  • LAB korkeakoulu (Lahden ammattikorkeakoulu)
  • 7/2021
  • Kursseja mm. työhyvinvoinnin kehittäminen, osaamisen johtaminen, esimiesviestintä, palvelumuotoilu, lean
  • Opinnäytetyö "Asiakaspalveluprosessin kehittäminen: Ratkaisutietokannan merkitys palvelun laadulle ja tehokkuudelle"
AMK Restonomi, Palveluiden tuottaminen ja johtaminen, kuluttajapalvelut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • 12/2014
  • Opinnäytetyö "Sähköisen markkinointiviestinnän kehittäminen, Case: Lauttamäen perinnetila" 
Mestarimyyjäkoulutus
  • K-ryhmän Mestarimyyjäkoulutus
  • 2013
Varastonhoitaja, Logistiikan perustutkinto
  • Oppisopimuskoulutus: Lidl Suomi Ky/TTS
  • 9/2011
Ylioppilas, Kajaanin lukio
  • 5/2009
Suoritettuna kortteja ja koulutuksia:
  • Työturvallisuuskortti (voim. 5/2028)
  • Ensiapukoulutus (voim. 6/2026)
  • Työhyvinvointi (kortti myönnetty 15.9.2018)
  • Hygieniaosaaminen (kortti myönnetty 18.5.2010, voim. toistaiseksi)
  • Tulityö (kortti voim. 10/2015)
  • Trukinkuljettaja (kortti myönnetty 25.1.2011)

Tekniset taidot

  • Projektinhallinta ja -viestintäalustat Jira, Confuence, Trello ja Miro
  • Microsoft Office -työkalut
  • Cadmatic eShare
  • Vuorovaikutusalustat Intercom ja Landbot
  • Netsuite ERP system
  • Kassaosaaminen ja veikkauskoneen käyttö
  • HotelLinx-järjestelmä

Kielitaito

  • suomi (äidinkieli)
  • englanti (hyvä)
  • ruotsi (ruosteessa)
  • venäjän ja espanjan alkeet (jostain on aloitettava)
Osaamisestani ja työtehtävistäni Hummilla osaa kertoa: 
Pia P. (esihenkilöni 2/2023 saakka)
  • ent. Director, Automation & data / Humm Oy
  • 045 xxx xxx / pyydettäessä
Minusta työntekijänä ja tiimikaverina Hummilla osaa kertoa: 
Anniina P. (tiiminvetäjä)
  • Digital Engagement Lead / Humm Oy
  • etunimi.sukunimi@humm.fi    040 xxx xxx / pyydettäessä
Minusta työntekijänä ja tiimikaverina Hummilla osaa kertoa: 
Joel K.
  • Service Desinger & Architect / Humm Oy
  • etunimi.sukunimi@humm.fi    040 xxx xxx / pyydettäessä
 
Osaamisestani ja työtehtävistäni Naavalla osaa kertoa: 
Laura M. (esihenkilöni 1/2022 saakka)
  • Ent. Procurement and logistics manager / Naava Group Oy
  • 050 xxx xxx / pyydettäessä
Pidemmän aikaa Naavalla kanssani on työskennellyt:
Toni A.
  • IT specialist & manager / Naava Group Oy
  • etunimi.sukunimi@naava.io   044 xxx xxxx / pyydettäessä
 

Kollegoiden suusta

"Yhdessä Lauran kanssa olen kehittänyt palveluita, toimintamalleja ja strategiaa, ja hänellä on vahva kyky hahmottaa suuria ja monimutkaisia ​​kokonaisuuksia ja tuottaa niistä ytimekäs ja ymmärrettävä lopputulos. Hänelle on ominaista katsoa asioita tarpeiden näkökulmasta ja viedä asioita vahvasti eteenpäin ratkaisukeskeisesti. Laura on helposti lähestyttävä ja hänen kanssaan on helppo työskennellä."

"Laura on työssään osoittanut esimerkillistä kykyä ymmärtää liiketoiminnan strategisia suuntia ja 
sitä, kuinka ne tuotetun palvelun näkökulmasta jäsentyvät konkreettisiksi toimenpiteiksi ja 
projekteiksi. 
Asenne työtä kohtaan on omistautunut ja tapa tehdä töitä on hyvin päämäärätietoinen. n pystyy käsittelemään samanaikaisesti useita projekteja ja asiakkuuksia sekä johtamaan omaa tekemistään niiden parissa. Tiimikaverina Laura on huipputyyppi, jossa yhdistyy luja ammattitaito, muita nostattava ja kannustava luonne sekä tavoitekeskeinen ajattelu."

"Laura on ollut tiimissä pidetty työkaveri ja luotettava työntekijä. Hän on osoittanut itseohjautuvuutta ja erinomaista paineensietokykyä."

"Et tahdo päästää helpolla, vaan kyseenalaistat ja haastat silloinkin, kun se saattaa aiheuttaa itselle lisää ratkaistavia asioita. Paskaa käytöstä et siedä, eikä tarvitsekaan."

"Oot todella suorapuheinen ja suoraan asiaan käyvä tyyppi, siitä pidän tosi paljon työkaverissa. Oon ihastellut sun kykyä ottaa uusia juttuja haltuun ja oot kyllä tehnyt vaikutuksen oppimiskyvylläsi."

"Olet ihailtavan tarkka ja kannustava työkaveri. 'Vaikka läpi harmaan kiven' -asennetta löytyy."

"Olet jaksanut aina jakaa vinkkejä ja olla tsempparina."

"Sun kanssa on ihanaa tehdä töitä. Olet selkäranka, mihin turvautua kun tulee pulmatilanne. Sinua on helppo lähestyä."

"Olet omalla toiminnallasi asettanut riman korkealle tasolle mm. asiakaspalvelussa ym. prosesseissa, asioiden loppuun saattamisessa luotettevana työkaverina."

”Monipuolisesti osaava ja aktiivinen työkaveri. Tekemisen meininki näkyy tehokkaassa asenteessa ja askareiden ennakoimisessa. Et lorvi, ehdotat uusia tapoja toteuttaa toimintaa ja olet sosiaalinen muiden työntekijöiden keskuudessa.”

”Tomera, tarmokas, ystävällinen, reipas, innostunut, aikaansaava ja kaikin puolin hyvä työkaveri. Oli ilo tulla töihin, jos tiesi, että saa työskennellä sinä päivänä Lauran kanssa.”

”Toimeen tarttuva, toimelias, nopea oppimaan, itsenäiseen työskentelyyn pystyvä, rohkea.”

Olet oma-aloitteinen ja sinua on helppo neuvoa.”

"Omaksut nopeasti uuden työympäristön tehtävät sekä alan lainalaisuudet."

 

Unity is strength. When there is teamwork and collaboration, wonderful things can be achieved.

- Mattie Stepanek